ترمز افزایش قیمت نفت کشیده شد
کد خبر: 8631

ترمز افزایش قیمت نفت کشیده شد

به گزارش خودکارنیوز به نقل از ایسنا،‌ های معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۴ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۱۱ دلار و ۳۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در اوت، روند رشدی که ابتدای معاملات داشت را از دست داد و با ۶۱ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۱۱۷ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد اوت روز پنجشنبه منقضی می شود و قرارداد سپتامبر، با ۶۶ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۱۳ دلار و ۱۴ سنت رسید.

هر دو شاخص نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت روز سه‌شنبه که نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه جهانی، ترس از کندی رشد تقاضا برای سوخت را تحت الشعاع قرار داده بود، بیش از دو درصد افزایش پیدا کرده بودند. توافق سران گروه ۷ برای بررسی راه‌های تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه هم، به مثبت شدن فضای بازار کمک کرد.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیرکل شرکت تحقیقاتی نیسان سکیوریتیز اظهار کرد: سرمایه‌گذاران به این انتظارات که عربستان سعودی و امارات متحده عربی نمی‌توانند تولیدشان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند تا تقاضای احیا شده را تامین کنند، خوش بین مانده‌اند. قیمت‌های نفت احتمالا تحت تاثیر اختلالات عرضه به دلیل توفندهایی تابستانی در آمریکا، بالای ۱۱۰ دلار در هر بشکه می‌ماند.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی به عنوان تنها اعضای اوپک به شمار می‌رفتند که ظرفیت مازاد تولید برای جبران از دست رفتن عرضه روسیه و کشورهای دیگر دارند. اما سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی روز دوشنبه اعلام کرد این کشور نزدیک به حداکثر ظرفیت تولید خود بر مبنای سهمیه ۳.۱۶۸ میلیون بشکه در روز تحت توافق اوپک پلاس، نفت تولید می‌کند.

اظهارات وی، صحبتهای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را تایید کرد که در حاشیه نشست گروه ۷، به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، گفته بود امارات متحده عربی نزدیک به حداکثر ظرفیت خود، نفت تولید می‌کند و عربستان سعودی می‌تواند تولیدش را تنها به میزان ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد که بسیار پایین‌تر از رقم دو میلیون بشکه در روز ظرفیت مازاد تولیدی است که پیش از این برآورد شده بود.

درآمد نفتی اوپک در سال ۲۰۲۱ که قیمتها و تقاضا از بدترین دوره پاندمی کووید بهبود یافت، افزایش پیدا کرد اما شمار دکلهای حفاری نفت فعال این گروه، رشد ملایمی داشت و شمار چاه‌های تکمیل شده جدید، کاهش پیدا کرد.

تحلیلگران هشدار دادند ناآرامی سیاسی در اکوادور و لیبی، میزان عرضه نفت را دچار محدودیت بیشتری خواهد کرد.

با این حال، آمار ذخایر آمریکا، نشان داد عرضه سوخت بهبود پیدا کرده است. موسسه امریکن پترولیوم اعلام کرد ذخایر بنزین در هفته منتهی به ۲۴ ژوئن، ۲.۹ میلیون بشکه و ذخایر سوختهای دیگر ۲.۶ میلیون بشکه رشد کرده است. اما ذخایر نفت ۳.۸ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در دو هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. گزارش هفتگی دولت آمریکا هفته گذشته به دلیل مسائل فنی، به تاخیر افتاد و قرار است گزارش دو هفته گذشته، روز چهارشنبه به صورت یکجا منتشر شود.

دیدگاه تان را بنویسید