حاجی ایرانی همچنان در زندان عربستان سعودی است
کد خبر: 12936

حاجی ایرانی همچنان در زندان عربستان سعودی است

به گزارش خودکارنیوز ، یکی از حجاج کشورمان در روز عید قربان به بهانه انداختن عکسی از حاج قاسم با کعبه توسط نیرو‌های امنیتی سعودی دستگیر شده و همچنان با گذشت ۳۰ روز در زندان است و تلاش برای رهایی این جوان کشورمان ادامه دارد.

امسال چند حاجی ایرانی به دلایل مختلف توسط نیرو‌های سعودی بازداشت و زندانی شدند که یکی از این حجاج بدون دلیل معقول در جوار خانه خدا توسط نیرو‌های امنیتی عربستان ۶ روز در زندان بود و با تلاش نیرو‌های کنسولی و سازمان حج و زیارت آزاد شد.

پس از قطع روابط سیاسی با عربستان در سال ۹۴، یک سال حج تمتع با توجه به فاجعه منا برای زائران ایرانی برگزار نشد و از سال ۹۶ تاکنون زائران ایرانی به واسطه مذاکرات مسؤولان حج و زیارت و بعثه به زیارت خانه خدا مشرف شدند و همچنان روابط سیاسی ایران و عربستان برقرار نشده است.

با نبود روابط سیاسی بین ۲ کشور، اعزام زائران به سرزمین وحی نیز با مشکلاتی ممکن است همراه باشد. البته تیم کنسولی ایران به منظور حمایت از حجاج کشورمان در ایام حج تمتع در عربستان مستقر می‌شود، اما به دلیل نداشتن سفیر و سفارتخانه در عربستان، برخی از مشکلات برای زائران دور از انتظار نیست.

خلیل دردمند از دُرچه اصفهان که همراه با مادرش به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شده بود، پس از انجام مناسک حج تمتع در روز عید غدیر توسط نیرو‌های امنیتی عربستان سعودی در مسجدالحرام دستگیر و به زندانی که چند ایرانی در آنجا بودند، منتقل شد، اما پس از ۲ روز او توسط نیرو‌های سعودی فرا خوانده و به زندانی دیگر انتقال یافت.

دیدگاه تان را بنویسید