آغاز حج تمتع ۱۴۴۳ با نوای «اللهم لبیک» | یک میلیون زائر راهی عرفات می‌شوند
کد خبر: 9268

آغاز حج تمتع ۱۴۴۳ با نوای «اللهم لبیک» | یک میلیون زائر راهی عرفات می‌شوند

به گزارش خودکارنیوز ،‌ اعمال حج تمتع ۱۴۴۳ قمری از امروز آغاز شد و بیش از یک میلیون زائر حج تمتع از کشورهای مختلف با حضور در مسجدالحرام، در حالی که لباس سفید احرام به تن کرده بودند، به سوی مسجدالحرام حرکت کرده و نوای «لبیک اللهم لبیک» سر دادند. حج تمتع بزرگ‌‌ترین اجتماع مسلمان به شمار می‌رود که در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا با محدودیت‌هایی همراه بود.

زائران حج تمتع ۱۴۴۳ امروز هشتم ذی‌الحجه در عربستان که «یوم الترویه» نام دارد، در مکه مکرمه مُحرم شده و از غروب امروز تا بامداد فردا (نهم ذی‌الحجه) وارد عرفات می‌شوند و در چادرهای عرفات بیتوته می‌کنند. به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت، برنامه زمانی خاصی به زائران کشورهای مختلف ابلاغ شده است تا زائران براساس برنامه وارد خانه خدا شده و مُحرم شوند .

زائران پس از وقوف در عرفات، از ظهر تا غروب روز عرفه در مشعر وقوف کرده و پس از آن به سوی منا می‌روند و اعمال حج تمتع از رمی جمرات، قربانی تا حلق و تقصیر و بیتوته در منا این مناسک را به جای می‌آورند.

با توجه به حضور میلیونی زائران حج تمتع پس از ۲ سال، زائران حج تمتع از سحرگاه با تشرف به مسجدالحرام مُحرم شدند و حضور زائران در خانه خدا ادامه دارد. پس از مُحرم شدن همه زائران و حضور در عرفات، مسجدالحرام خلوت شده و زائران در عرفات به انجام مناسک حج تمتع می‌پردازند .

امسال بیش از یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف شدند که از این بین ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر ایرانی هستند.

دیدگاه تان را بنویسید