شمار زائران ایرانی در مکه مکرمه از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت
کد خبر: 8408

شمار زائران ایرانی در مکه مکرمه از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت

به گزارش خودکارنیوز به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی حج، ستاد مکه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تعداد زائران در جوار بیت الله الحرام تا پایان امروز (یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱) به ۲۰ هزار ۵۶۲ نفر در قالب ۱۶۵ کاروان می‌رسد.

امروز ۶ کاروان از ایران با ۶۹۵ زائر پس از ورود به فرودگاه جده و محرم شدن در میقات جحفه، راهی مکه مکرمه شدند.

همچنین ۸ کاروان با ظرفیت ۹۲۰ زائر از مدینه منوره به سمت مکه مکرمه حرکت کرده و پس از احرام بستن درمسجد شجره‌ برای انجام عمره تمتع وارد مکه خواهند شد.

براساس این گزارش، تعداد کل پروازهای انجام شده به فرودگاه جده (زائران مدینه بعد) از ابتدای آغاز عملیات حج تا پایان امروزبه عدد ۴۲ می‌رسد که شامل ۷۹ کاروان با ظرفیت ۹۳۰۹ نفر است.

این اطلاعیه افزود: تاکنون ۲۸۷۰۵ نفر از زائران و عوامل حج ۱۴۰۱ با ۱۱۶ پرواز وارد عربستان شده اند که بیش از ۷۲ درصد سهمیه حج امسال کشورمان است.

آخرین آمار حضور حجاج ایرانی در مدینه

بر همین اساس روند اعزام زائران ایرانی به مدینه منوره مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به خوبی درحال انجام است و شمار زائران کشورمان یکشنبه شب درمدینه النبی ۵۷۷۵ نفر اعلام شد.

در ادامه این گزارش آمده است: امروز همچنین ۱۱۹۷ زائر در قالب یازده کاروان از زائران کشورمان به جمع سایر هموطنانمان در مدینه منوره محلق شدند.

همچنین کار اعزام زائران از مدینه به مکه مکرمه درحال انجام است و تاکنون از ۱۷ هزار و ۲۸ زائر وارد شده به شهر پیامبر ۱۲ هزار و ۲۵۳ نفر در قالب ۸۶ کاروان پس از محرم شدن در مسجد شجره؛ عازم مکه شدند.

دراین اطلاعیه تعداد زائرانی که تاکنون به درمانگاهها و مطب‌های مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره مراجعه کردند ۶۰۲۷ نفر اعلام شده و آمده است: امروز ۷۵۹ نفر دراین مراکز پذیرش شدند و خدمات پزشکی و درمانی دریافت کردند.

شمار زائران ایرانی که امسال در حج تمتع حضور خواهند داشت نزدیک به ۴۰ هزار نفر خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید