وزیر کشور: ثبت نام اربعین بزودی آغاز می شود
کد خبر: 8454

وزیر کشور: ثبت نام اربعین بزودی آغاز می شود

به گزارش خودکارنیوز ، احمد وحیدی امروز در حاشیه نشست ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مدت ها پیش برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم اربعین شروع شده است. در جلسه امروز هماهنگی با استانداران در مرزها، سازمان هایی چون هلال احمر، سپاه ، نیروهای مسلح، ارتش، نیروی انتظامی و سایر دستگاه ها بویژه وزارت نیرو و راه که مسئولیت‌ های مختلف در حوزه اربعین دارند و دیگر نهادهای عمومی و دولتی انجام شد. ما با این دستگاه ها نشست های جداگانه‌ای داشته ایم و موضوعات مختلف مورد بحث واقع شد.

وزیر کشور گفت: آماده سازی بیشتر برای سفر اربعین در حوزه حمل و نقل و جاده، اسکان، پشتیبانی ها و هماهنگی با عراق هم بررسی شد. در این زمینه آمادگی خوبی وجود دارد که امیدواریم با مشارکت همگان و نهادهای دولتی و عمومی سفر خوب و راحت و ایمنی را برای برای همه فراهم کنیم.

وحیدی درباره زمان آغاز ثبت نام زایران عتبات عالیات گفت: ثبت نام از روزهای آینده در سامانه حج و زیارت آغاز می شود و همه عزیزانی که قصد مشارکت در این سفر فرهنگی و مذهبی را دارند، می توانند نام نویسی کنند تا بدانیم برنامه های خود را برای چه تعدادی آماده کنیم.

وی ادامه داد: همه کسانی که تمایل دارند در این سفر بزرگ و در این فعالیت فرهنگی شرکت کنند، حتما اعلام کنند که از چه مسیری و در چه روزهایی قصد سفر دارند .

وزیر کشور درباره واکسن به زائران اربعین گفت: پیش بینی وزارت بهداشت این است که یک دوز یادآور تزریق شود. یعنی کسی که دو دوز تزژیق کرده، دوز سوم و کسی که سه دوز تزریق کرده، دوز بعدی را هم تزریق کند.

وحیدی درباره قیمت روادید گفت: امیدواریم با لغو روادید ‌و قولی که دوستان عراقی دادند مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. بحث این است که لغو روادید زمینی داشته باشیم که طرف مقابل هم قول مساعد داده است .

وزیر کشور در پایان گفت: بر اساس تعهدی که طرف عراقی داده است ان‌شاءالله در ایام اربعین شاهد لغو روادید باشیم، البته همین الان لغو روادید شده اما در تعداد محدودی شامل ۲ هزار ۵۰۰ تا لغو روادید روزانه است که این هم از طریق سازمان حج و زیارت صورت می گیرد.

دیدگاه تان را بنویسید