از دید و بازدید‌های بی ثمر تا وضعیت بغرنج ورزشِ مادر
کد خبر: 4574

از دید و بازدید‌های بی ثمر تا وضعیت بغرنج ورزشِ مادر

دوومیدانی ایران این روزها آنقدر وضعیت نامناسبی را سپری می‌کند که کارشناسان این رشته امیدی به مهمترین رویداد امسال یعنی بازی های آسیایی ندارند و از شرایط پیش آمده برای این رشته به دلیل سوء مدیریت‌ها کاملا نگران هستند.

اردوهای بی ثمر، رها شدگی ورزشکاران و عدم مدیریت مناسب و عدم تامین منابع مالی در داخل فدراسیون مشکلات زیادی را برای این رشته به وجود آورده، به حدی که در حال حاضر تنها یک شانس 50 درصدی برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی وجود دارد و با وجود اینکه بارها تاکید شده که با این شیوه مدیریتی دوومیدانی ایران به ورطه نابودی کشیده می‌شود، ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد.

* دید و بازدیدهای بی ثمر

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون از زمان حضورش در راس کار بیشتر به دید و بازدید‌هایی می‌پردازد که هیچ ثمری برای دوومیدانی نداشته و نخواهد داشت. اکثر سازمان‌ها در حال حاضر خودشان با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و در این شرایط چه کمکی می‌توانند به دوومیدانی کنند که رئیس این فدراسیون دست به دامان آنها شده است؟

متاسفانه هر روز هم خبرهایی از این دست در رسانه فدراسیون منتشر می‌شود و آنقدر به آنها پرداخته می‌شود که هرکسی از شرایط خبر نداشته باشد، این تصور را می‌کند که با دیدن فلان رئیس سازمان یا وزارتخانه چه موفقیت‌های بزرگی نصیب دوومیدانی ایران شده است، در حالی که هیچ اتفاقی نیفتاده و نخواهد افتاد.

* شرایط بغرنج دوومیدانی با نبود پول و مدیریت ضعیف

این روزها کشورهای مدعی آسیا این روزها سخت مشغول آماده سازی خود برای بازی‌های آسیایی هستند، اما دوومیدانی کاران ایران این روزها آه ندارند که با ناله سودا کنند. پول که نیست در کنار آن مدیریت هم تعریفی ندارد و این دو در کنار هم شرایط بغرنجی را برای دوومیدانی به وجود آورده‌اند. رئیس فدراسیون دوومیدانی بارها از کم بودن منابع مالی صحبت و گلایه کرده، اما او مگر در زمان انتخابات از این شرایط اطلاع نداشته است؟

چرا این رویه برای روسای فدراسیون ها عادت شده که مدام از مشکلات مالی دم می‌زنند، اما به این فکر نمی‌کنند که اگر توانایی اداره فدراسیون را ندارند، برای چه در راس کار می‌مانند؟ چه کسی آنها را مجبور کرده که همچنان بمانند؟ چرا آنها به وعده هایی که در زمان انتخابات دادند، پایبند نیستند. صیامی بیش از یک سال و نیم در راس کار قرار دارد، اما هیچ تحولی در این فدراسیون صورت نگرفته و تنها روسای هیات‌هایی که هوای او را در انتخابات داشتند، به پست و مقام‌هایی رسیدند و چیزی به دوومیدانی کشور اضافه نشده است.

* این راه به ترکستان است

به هرحال باید این را دوستانه به مسئولانه فدراسیون دوومیدانی بگوییم که با دید و بازدیدها و عکس یادگاری و اهدای نماد فدراسیون به فلان مدیر و مسئول چیزی درست نمی‌شود و باید برای پیشبرد اهداف ورزش مادر از افراد نخبه و کاربلد و امتحان پس داده در فدراسیون استفاده شود، در غیر اینصورت اگر همین روالی که وجود دارد، ادامه پیدا کند، راه دوومیدانی به ترکستان است.

دیدگاه تان را بنویسید