*معاندان ملت در رسانه‌های ذلت*
کد خبر: 10055

*معاندان ملت در رسانه‌های ذلت*

*اختصاصی خودکارنیوز *

*دکترمحمدجلیل آل‌امین استاد فلسفه در دانشگاه:* کارکردِ ذاتی رسانه‌ها، انتشارِ پاکی ها، مهربانی‌ها، دوستی‌ها و همدلی هاست. رسانه‌ها، اولاً و بالذات مهرآفرین هستند چراکه رسالت انسان، آفرینشِ مهر و دوستی برای رشد و کمالِ نوع بشر و رسیدن به آزادی است. در منطقِ خلقت، انسان‌ها با حرکت به سمتِ کمالِ مطلق، خرسند می‌شوند. کمال مطلق، وجودِ غنی، بی‌نقص و شعف انگیزِ خدای متعال است.

محتوای پیام در رسانه‌های پاک از کرانه‌‌های اندیشه‌‌ی زلالِ چنین انسان‌‌هایی سرچشمه می‌گیرند. اندیشه‌هایی که به قول افلاطون از عالَم "ایده" به عالَم "دیده" سایه انداخته است. عالَم "ایده" عالَم اربابِ انواع است که سایه‌ای از حقیقت را به این جهان می‌اندازد. عزت، زیبنده‌ی چنین انسان‌ها و چنین رسانه‌هایی است.

آنسویِ این‌جهان زیبا و شورانگیزِ انسانی، عده‌ای با غلطیدن به افق‌های تاریکِ عدم و نابودی، از مرزهای عقلانیت و حقانیت خارج می‌شوند و در مدار و صفِ معاندانِ عزت و آزادیِ نوعِ بشر می‌ایستند، مداری که جهانش، همان سایه‌هایِ موقت و وادادگیِ بی‌خِردان و فرصت‌طلبان است. مقابل عزت‌خواهی، ذلت‌گرایی است. با همین منطق، ذلت زیبنده‌ی چنین انسان‌ها و چنین رسانه‌هایی است.

رسانه‌هایی که صبح را شب نمی‌کنند مگر اینکه با پمپاژ وسیع اخبار بی پایه و اساس، ایجاد نگرانی، ناامیدی، ترس، تفرقه، دشمنی و مانند آن، در میانِ شهروندانِ آزادگی‌خواه جهان می‌کنند.

« هیچ، تقریباً هیچ»، «بازگشت به گام اول»، «چرا هیچ اتفاقی نمی‌افته؟»، «چنگال گرانی بر گردن مردم»، «تدبیر نمی‌کنید، تعطیل کنید»، «دیپلماسی هَپروتی بجای دیپلماسیِ انزواگریزی»، «زنان، قربانیان خشونت ائیدئولوژیک در ایران» و صدها عنوان از این دست، تنها بخشی از پیام‌های سیاهِ معاندانِ ملت در رسانه‌های ذلت هست که دائم در حال تولید و انتشار است.

گاهی حتی معاندانِ استقلال و آزادیِ ملت‌ها پا را فراتر می‌گذارند و با فراخوان‌های اعتراض و اغتشاش، به قول امروزی‌ها رسما رد میدهند و راه دیوانه‌گی برمی‌گزینند.

به قول هگل، جامعه امری پویاست و کل تاریخ، فرآیندی است که روح مطلق از طریق ذهن های کرانمند به خود می اندیشد تا به کمال، یعنی آزادی برسد. تاریخ مانند سِیلی خروشان تمام معاندان را به حاشیه‌های مرداب رانده و راه خود را به سمتِ آزادی باز و طی خواهد کرد. عزت از آنِ کسانی است که همجهت با سیر تاریخ به سمتِ نور و روشنایی حرکت می‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید