طلبکاری نجومی
کد خبر: 29477

طلبکاری نجومی

«هتل بیمارستان گاندی»؛ این عنوانی است که در وب‌سایت رسمی بیمارستان گاندی به چشم می‌خورد و البته از جانب کاربران فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. بیمارستانی با هزینه‌ها و تعرفه قابل توجه، امکانات ویژه هتلینگ و اقامت بیماران و همراهان و البته دریافتی‌هایی که تا حدودی غیر معمول و بیش از عرف رایج به‌شمار می‌رود.

به گزارش خودکارنیوز ، صبح نو نوشت: اکنون و پس از آتش‌سوزی عصر پنج‌شنبه و تعطیلی بیمارستان گاندی، مدیر این مجموعه ویدئویی جنجالی را در فضای مجازی منتشر و از معاون رئیس‌جمهور درخواست حمایت مالی کرده است. کاربران فضای مجازی بر این باور هستند که این ویدئو با یک هزینه قابل توجه به‌صورت گسترده و البته هدفمند در فضای مجازی وایرال شده است، البته نتیجه توزیع گسترده ظاهرا برخلاف میل سناریونویسان، خوشایند نبوده و به‌ جای حمایت، انتقادات گسترده‌ای را به همراه داشته است.

مدیر بیمارستان در این ویدئو از محمد مخبر، معاون رئیس‌جمهور درخواست می‌کند به وعده خودش عمل کرده و از این بیمارستان خصوصی حمایت کند؛ چراکه با تعطیلی بیمارستان، توان پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان، پزشکان و کادر درمان را ندارد. او همچنین به حمایت از مالکان فروشگاه‌ها در ساختمان پلاسکو اشاره کرده، با این تمثیل که اگر از آنها حمایت شد، پس این امکان وجود دارد که از مالکان هتل بیمارستان خصوصی گاندی هم حمایت شود!

این اظهارات در حالی مطرح شده که طبق ادعای سازمان آتش‌نشانی، پنج بار اخطار ناایمنی به مسئولان و مالکان بیمارستان داده شده بود. مدیرانی که با وجود درآمد قابل توجه ریالی و حتی دلاری از برخی بیماران متمول خارجی حاضر نشدند هزینه ایمن‌سازی بیمارستان را طبق نظر سازمان آتش‌نشانی پرداخت کنند! همان‌طور که کارشناسان سازمان آتش‌نشانی پیش‌بینی کرده بودند، نمای کامپوزیت هتل بیمارستان لاکچری گاندی در سایه غفلت مدیرانش حادثه‌ساز شد؛ اما با فداکاری و وظیفه‌شناسی آتش‌نشانان، جان بیماران و حاضران در بیمارستان نجات یافت!

کاربران فضای مجازی در ٢٤ ساعت گذشته به اشکال مختلف اظهارات رئیس بیمارستان را مورد انتقاد قرار دادند، ازجمله این سوال که چرا دولت باید به یکی از گران‌ترین بیمارستان‌های خصوصی پایتخت کمک مالی کند، آن هم در شرایطی که خدمات این بیمارستان با بالاترین نرخ ممکن به مراجعان ارائه می‌شد و چرا از محل همان درآمدهای میلیاردی قابل توجه، هزینه‌های جاری از جمله دستمزد کادر درمان پرداخت نمی‌شود؟یا اینکه بیمارستانی که به پنج مورد اخطار ناایمن بودن از جانب آتش‌نشانی توجه نکرده است، باید در انتظار کمک و مساعدت باشد یا جریمه و مجازات در قبال اهمال و قصوری که می‌توانست جان صدها نفر را بگیرد؟

فیگورهای نمایشی این ویدئوی کوتاه از جمله دستی که همراهان آقای رئیس به نیت دلداری بر شانه او می‌فشارند نیز نتوانست ویدئوی هدفمند را باورپذیر کند و میزان عمق بحران مالی و نیاز به کمک از جانب مالکان هتل بیمارستان را نشان دهد! کاربران از این حرکات و لحن گفت‌وگو بیشتر برداشت کمدی داشتند و بسیاری به قبض‌های حداقل ٢٠ میلیون تومانی اشاره می‌کردند که برای یک شب بستری در این بیمارستان پرداخت کردند و حالا چگونه این مجموعه خودش را مستحق دریافت کمک‌های دولتی از جیب مردم می‌داند؟ مردمی که در سال‌های گذشته برای استفاده از خدمات این مجموعه درمانی خصوصی، بیشترین هزینه را پرداخته‌اند.

دیدگاه تان را بنویسید